فروش فایل مرسی - فروشگاه اینترنتی فایل | پاورپوینت آماده - پروژه آماده - فایل و محصولات دانلودی

محل لوگو

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 3
  • بازدید دیروز : 36
  • بازدید کل : 224151

پاورپوینت بررسی سازه های آبی شوشتر


پاورپوینت بررسی سازه های آبی شوشتر

فرمت فایل: pptx

تعداد صفحات فایل: 34

حجم فایل: 772 کیلوبایت

 

پاورپوینت بررسی سازه های آبی شوشتر در 34 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

سازه های آبی شوشتر مجموعه ای از شاهکارهای دوران ساسانيان است که شامل بند ميزان، پل‌بند شادروان، قلعه سلاسل، نهرداريون، بندخاك، پل بند لشكر، نهر رقت، بند شراب‌دار، پند بند گرگر، محوطه آبشارهاي، نهرگرگر، پل بند ماهي بازان، نهر گرگر، دو پل تك دهنه روي روي نهر داريون است.

 

مهندسين دوره ساسانی در ساختن اين سازه ها از آب به عنوان محرک آسياب های صنعتی بهره گرفته اند. روش هايي که مهندسين ايرانی برای ساختن اين سازه ها به کار برده اند به گفته کارشناسان جهانی نادر و استثنايي است. اين سازه ها آب رودخانه کارون را بين تمامی نقاط شهر شوشتر و شهرهای اطراف تقسيم می کرد. در این مجموعه بزرگ، ساختمان آسیاب ها، آبشارها، كانال ها و تونل های عظیم هدایت آب وجود دارد و در عين حال محل هايي برای استراحت و تفريح مردم. در سفرنامه مادام ژان دیولافوا باستان شناس نامدار فرانسوی از این محوطه به عنوان بزرگ ترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی یاد شده است.
پيشينه ساخت آسيابها وتونلهاي اين محوطه به دوره هخامنشي باز مي گردد. ساختمان آسيابهاي موجود در محوطه قبل از سيل سال1342 اكثراً مربوط به دوره صفوي بوده كه در اثر سيل ويران شده است. پي ساختمان آسيابهاي مزبور مربوط به دوره ساساني مي باشد كه در دوره قاجار مرمت و بازسازي شده است.

اين محوطه در جنوب پل بند گرگر و خيابان شريعتي در حد فاصل بين بند گرگر تا بند برج عيار قرار دارد اختلاف ارتفاع سطح اين محوطه با خيابان شريعتي در حدود 20 متر مي باشد.
راه ورود به اين محوطه از طريق ساباط شيبداري از كنار بقعه سيد محمد ماهرو مي باشد سطح ساباط مذبور 3 متر از سطح خيابان پائين تر مي باشد. راه ورودي شمالي به محوطه آسيابها توسط دو دسته پلكان تأمين مي شود. 1-پلكان شرقي كه معروف به پلكان شاهي است و پلكان دوم كه در حال حاضر ورودي اصلي به شمار مي رود در گذشته محل ورود احشام به اين محوطه بوده است. در كنار اين پلكان ايوان بلندي قراردارد كه ظاهراً در گذشته براي استراحت آسيابانها ساخته شده است. اين پلكان در انتها به محوطه غربي آسيابها وارد مي شود.
ساختمانهاي موجود در محوطه به سه قسمت تقسيم مي شود:

محوطه شرقي

محوطه شمالي

محوطه غربي

 


كاربردهاي محوطه آسيابها

1_استفاده از نيروي پتانسيل آب براي چرخاندن آسيابها و خرد كردن گندم مورد نياز شهروندان علاوه بر اين در مكان كارخانه ارده كشي و برنج كوبي قرار داشته است.
2-بالا آوردن آب و هدايت آن به سمت زمينهاي پايين دست شهر و باغهاي اطراف با استفاده از كانالهاي موجود در بند گرگر. اسیاب ها (میراث فرهنگی)
3-اين محوطه داراي كاركرد صنعتي و مركز توليد صنايع دستي بوده است.

و...

آسيابهاي موجود در محوطه
آسيابهاي موجود در محوطه دونوع مي باشند:
1-نوع قديمي تر كه در حال حاضر بلا استفاده هستند آسيابهاي نوع شيبي مي باشند.
2- آسيابهاي نوع تنوره اي.

 

كانال دهانه شهر:

كانال سه كوره:

پل هاي محوطه

ورودي ها

ساباط

و....

تصاویر مربوطه

 

پیش نمایشی از فایل

پیش نمایش سازه های آبی شوشتر


مبلغ قابل پرداخت 6,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

وب سایت ما: https://filemas.com اینستاگرام و کانال تلگرام ما: filemascom@

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "مر30 فایل" می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما