فروش فایل مرسی - فروشگاه اینترنتی فایل | پاورپوینت آماده - پروژه آماده - فایل و محصولات دانلودی

محل لوگو

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 98
  • بازدید دیروز : 42
  • بازدید کل : 222140

پاورپوینت (اسلاید) بررسی انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن


پاورپوینت (اسلاید) بررسی انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن

 

 

تعداد صفحات فایل: 22 اسلاید

دسته بندی: پاورپوینت آماده صنايع غذايی

فرمت فایل اصلی: PowerPoint قابل ویرایش

 

1- این پاورپوینت دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده ارائه یا پرینت است.

2- کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

3- در این پاورپوینت مباحث به زبان ساده و قابل درک برای همه گفته شده و برای ارائه آن هیچ مشکلی نخواهید داشت.


 

توضیحات کامل :

پاورپوینت بررسی انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن در 22 اسلاید زیبا قابل ویرایش با فرمت pptx

 

بسته بندی غذاهای گوشتی

 

مقدمه
فرآورده های گوشتی یا گوشت ها ، طیور و ماهی ها ، طبقه بندی گسترده ای از محصولات غذایی اند که انواع متفاوت بسته بندی را می طلبند . این فرآورده ها از جمله گوشت های قرمز تازه به اکسیژن نیاز دارند تا قابلیت عرضه به مصرف کننده را داشته باشند ؛ در حالی که اکسیژن ، گوشت هایی مانند گوشت های عمل آوری شده را به سرعت فاسد می کند . به همین دلیل ، در هر فرآورده ی گوشتی نوع خاصی از بسته بندی لازم است . در انتخاب بسته بندی غذاهای گوشتی ، باید در مورد شکل و مواد اولیه تصمیم گرفت . بسته بندی مناسب به ثبات رنگ ، شرایط نگهداری ، وضعیت میکروبی ، میزان نگهدارنده ها و نوع فرآیند تولید بستگی دارد .

 

زمان توزیع ، طول عمر نگهداری ، اندازه ی محصول و قیمت آن ، بهای قبلی در بازار و برچسب جدید نیز باید در بسته بندی مد نظر قرار گیرد . عمر نگهداری غذاهای گوشتی تازه از غذاهای گوشتی عمل آوری شده کوتاه تر است . محصولات فرآوری شده به بسته بندی های پیچیده تر و گران تری نیاز دارند ؛ زیرا این محصولات در دماهای بالاتر و به مدت طولانی تری در یخچال نگهداری خواهند شد .

 

اهداف کلی بسته بندی فرآورده های گوشتی

مهم ترین هدف از بسته بندی فرآورده های گوشتی ، حفظ کیفیت محصول و عرضه ی آن ها در اندازه ها و برش های مورد نیاز بازار است . به این معنا که امکان دارد بسته بندی برای مصرف یک نفری یا برای عرضه به خرده فروشی در ابعاد بزرگ و برای تهیه ی غذا باشد .

 

بسته بندی باید سالم و دارای استحکام زیاد باشد . گوشت فرآوری شده با حرارت و گوشت های عمل آوری شده با نیتریت ، در مقایسه با گوشت تازه ، غالباً به مراقبت های فیزیکی بیشتری نیاز دارند . محصولاتی که در همان مکان فروش بسته بندی می شوند ( مانند گوشت تازه ) به بسته بندی بسیار محکم و سالمی نیاز دارند .

 

به طور کلی ، بسته بندی غذاهای گوشتی باید بین محصول و محیط اطراف حایلی ایجاد کند تا محصول حفظ و نگهداری شود . قابلیت نفوذ بسته بندی ، به نوع گوشت بستگی دارد . گوشت هایی که ماه ها در دمای اتاق نگهداری می شوند ، از قبیل گوشت های استریل تجاری ، باید از تأثیر اکسیژن مصون باشند . بسته بندی چنین محصولاتی نباید اکسیژن و آب را از خود عبور بدهد . در غذاهای گوشتی منجمد نیز بسته بندی باید مانع از خروج آب شود . علاوه بر این ها ، بسته بندی باید از ورود مواد بیولوژیک ، شیمیایی و فیزیکی به داخل محصول جلوگیری کند ؛ زیرا این مواد از کیفیت یا سلامت محصول می کاهند .

 

ترکیباتی که امکان دارد در حین نگهداری از بسته بندی به محصول انتقال یابند ، نباید سمی باشند . سازمان غذا و دارو ایالات متحده ی آمریکا ، نوع و حد مجاز ترکیب خارج شده از مواد پلاستیکی تماس یافته با غذا را اعلام کرده است . روی هم رفته بسته بندی باید محصول گوشتی را به خوبی حفظ کند تا به طور مناسب و اقتصادی توزیع شود . بسته بندی های گران در نهایت این اهداف را برآورده نخواهد کرد . بسته بندی در کشورهای توسعه یافته عامل مهمی در کاهش قیمت مواد غذایی است .

 

انواع بسته بندی های گوشت

براساس نوع محصول و طریقه ی توزیع آن ، بسته بندی ها به چهار دسته تقسیم می شوند :

 

1 ـ بسته بندی های مخصوص جزئی فروشی یا خرده فروشی

 

بسته بندی مخصوص جزئی فروشی باید از محصول محافظت و محصول را در اندازه های مناسب آماده ی توزیع کند . اندازه ی بسته بندی باید متناسب با نیاز مصرف کننده باشد و محصول را در معرض دید او قرار دهد . رنگ مطلوب در گوشت های قرمز ، همان رنگ قرمز روشنی است که از اکسیژنه شدن میوگلوبین در گوشت قرمز پدید می آید . قیمت گذاری قبلی و نصب برچسب جدید ، که بعضاً بسته بندی کننده گوشت آن را انجام می دهد ، در واقع بخشی از کار بسته بندی به منظور خرده فروشی به خصوص گوشت طیور در نظر گرفته می شود . اما در خرده فروشی گوشت های قرمز ، غالباً باید بسته بندی حاوی قیمت باشد . در واقع ، گوشت های قرمز تنها غذاهای سودمندی اند که در آن ها مراحل تولید برای خرده فروشان حذف شده است . گوشت طیور را غالباً تولید کنندگان بسته بندی می کنند .


مبلغ قابل پرداخت 6,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

وب سایت ما: https://filemas.com اینستاگرام و کانال تلگرام ما: filemascom@

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "مر30 فایل" می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما