فروش فایل مرسی - فروشگاه اینترنتی فایل | پاورپوینت آماده - پروژه آماده - فایل و محصولات دانلودی

محل لوگو

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 60
  • بازدید دیروز : 103
  • بازدید کل : 224389

دانلود پاورپوینت (اسلاید) بررسی بوقلمون


دانلود پاورپوینت (اسلاید) بررسی بوقلمون

 

 

تعداد صفحات فایل: 19 اسلاید

دسته بندی: پاورپوینت آماده صنايع غذايی

فرمت فایل اصلی: PowerPoint قابل ویرایش

 

1- این پاورپوینت دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده ارائه یا پرینت است.

2- کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

3- در این پاورپوینت مباحث به زبان ساده و قابل درک برای همه گفته شده و برای ارائه آن هیچ مشکلی نخواهید داشت.


 

توضیحات کامل :

پاورپوینت بررسی بوقلمون در 19 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

اسلاید ۱ :

تاریخچه اهلی شدن :

بوقلمون بزرگترین و سنگینترین پرنده خانگی است . برخی مبدا اصلی این پرنده را آمریکای شمالی و مرکزی ذکر می کنند و برخی دیگر ساکنین مکزیکو یعنی سرخپوستان آزتک و مایا را مسئول اهلی شدن آن می دانند .

اولین شخصی که به طور مکتوب در شال ۱۴۹۹ به بوقلمون اشاره کرده و در مورد آن بحث نموده است پدروالونسونینو می باشد . ضمنا او را اولین فردی می دانند که در سال ۱۵۰۰میلادی بوقلمون را به اروپا برد .

دلیل اساسی افزایش تولید و مصرف گوشت بوقلمون در ار.پا و آمریکا چنین توجیه می گردد . گوشت بوقلمون از لحاظ چربی و کالری فقیرو ازنقطه نظرکارکردی درتغذیه بسیاربا اهمیت و ارزش غذایی آن شبیه گوشت گوساله های بسیار جوان بدون چربی است .

امکان عرضه گوشت بوقلمون به اشکال متنوع وجود داشته و می توای آنها را به حالت لاشه کامل یا قطعات ران و سینه و یا به صورت کالباس و سوسیس و غیره وارد بازار مصرف نمود .

نگهداری بوقلمونها تنها به چهار دیواری سالنها محدود نشده بلکه این امکان حتی در مزرعه و فضای باز برای آنها بیشتر ممکن است .

 

اسلاید ۲ :

تاریخچه نگهداری در ایران :

این پرنده درزمان شاه عباس صفوی توسط تعدادی از تجار ارمنی که به ایتالیا رفته بودندبه ایران وارد شد و از آن به بعد ارامنه مامور تکثیر و پرورش آن گردیدند .

به نظر می آید که چون جنس نر این پرنده می تواند همانند دیبای رومی رنگ چهره و فرم پرهای خود را هر لحظه به گونه ای درآورد و ضمن ترسو و کودن بودن بسیار لذا بهترین نام برای اومی توانسته همین بوقلمون باشد . نگهداری سنتی بوقلمون در نواحی خراسان گیلان و مارندران آذربایجان غربی، شرقی مرکزی ، فارس ، اصفهان و کرمان متداول است .

طبقه بندی بوقلمون از نظر جانور شناسی :

بوقلمونهادرطبقه بندی جانوری جز راسته گالی فرمیس زیر راسته گالی تیره فازیانیده تحت تیره مله اگریدین و جنس مله اگریس گالوپا می باشد .

در تحت تیره مله اگریدین دو نوع بوقلمون بنامهای اگریو خازیس و اوسلاتاو مله اگریس گالوپا شناسایی شده است .

 

اسلاید ۳ :

تقسیم بندی بر حسب وزن :

به سه دسته سبک وزن و میان وزن و سنگین وزن تقسیم می شوند که از نظر نر و ماده و همچنین مسن یا جوان بودن نیز به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند :

 

اسلاید ۴ :

تولید گوشت :

گوشت بوقلمون سرشار از پروتئین (۳۰%) ولی فقیر از انرژی (۲۰۰۰ کیلو کالری )می باشد .

با بالا رفتن سن میزان گوشت سینه افزایش یافته در حالیکه گوشت ران تقریبا ثابت می ماند . نسبت استخوان به گوشت سینه با فزایش وزن و سن کاهش می یابد .

کشتار بوقلمون کاملا شبیه به ماکیان صورت می گیرد .

راندمان تخمگذاری سالیانه بر حسب واریته متفاوت بوده وبین ۹۰تا ۱۲۵ عدد می باشد . وزن تخم ها ۷۰ تا ۹۰ گرم است و اندازه آن با بالارفتن سن افزایش می یابد

 

اسلاید ۵ :

بوقلمون بطور سنتی بعنوان وعده غذایی اصلی مهمانیهای کریسمس در اکثرجاهای دنیاوهمچنین درمراسم شکرگذاری درایالات متحده کاناداسرومیشود.
گرچه این سنت بیشترمربوط به زمانهای مدرن میباشد تا استعماری
قبل از قرن بیستم ؛ دنده خوک مرسوم ترین غذای روزهای تعطیل محسوب می شد واین زمانی بودکه حیوانات رامعمولا” درماه نوامبرذبح می کردند.
زمانی بوقلمون ها آنقدر فراوان بودند که سراسر سال از گوشت آنها استفاده می شد. این غذا غذای رایجی محسوب می شد. چرا که دنده گوشت خوک را درخارج از فصل شکرگذاری سال؛ به ندرت می توان یافت .بوقلمون همچنین تا حدی جایگزین گوشت کباب شده گوساله یا گوشت کباب شده غاز در کریسمس دربریتانیای کبیر واروپا شده است درحالیکه خوردن بوقلمون زمانی بطوراساسی درموقعیتهای خاصی باب شده بودولی هم اکنون در سراسرسال
مصرف میشود وبخش عمدهای ازبسیاری غذاها را تشکیل می دهد

 

اسلاید ۶ :

بوقلمون ها بصورت قطعه قطعه ؛ چرخ شده وهم بطور کامل شبیه مرغ ؛ بدون سر،پاوپر می فروشند.بوقلمون کامل منجمد شده محبوبیت خاصی دارد. بوقلمون قطعه قطعه شده بطور کلی بعنوان گوشت ساندویچ استفاده می شود یا بصورت برشهای سرد ،سرو می شود.

در بعضی مواقع وقتی دردستورپخت غذا ،مرغ پیشنهاد می شودمی توان گوشت بوقلمون را جایگزین آن کرد بوقلمون چرخ شده فقط به صورت گوشت گوساله چرخ شده فروخته می شودوبطورمکرربعنوان جایگزین سالم گوشت گوساله عرضه می شود.

 

اسلاید ۷ :

پخت گوشت بوقلمون بدون آماده سازی دقیق معمولا” در مقایسه با گوشت دیگر پرندگان از قبیل مرغ یا اردک به آب کمتری نیاز دارد پس مانده های بوقلمون کباب شده معمولا” درروزبازی لوکس درکانادابه صورت برش های سرد سرو می شود.

بوقلمون های وحشی با اینکه تفاوت ظاهری با گونه های اصلی ندارند ولی مزه بسیارمتفاوتی از بوقلمون های پرورشی مزرعه دارند .

تقریبا” تمام گوشت حتی قسمت سینه “تیره”رنگ ودارای مزه تند وتیز است .مزه بوقلمون باتغییر فصل وتغییر خوراک دام تغییرمی کند.گوشت بوقلمون وحشی اغلب در اواخر تابستان تندتراست چرا که دراین فصل ازتعدادحشرات بیشتری تغذیه می کند. بوقلمون وحشی که بیشتر از علف وغلات تغذیه کرده است ،مزه ملایمتری دارد.

میزان زیادی ازگوشت بوقلمون پردازش می شود. می توان آن را دودی کرد واز این رو بعنوان کوکتل فروخت.

 

اسلاید ۸ :

مارپیچ های تاب داده شده وکاملا” سرخ شده گوشت بوقلمون که به عنوان “پیچک های بوقلمون” فروخته می شوند (هنگامی که سرآشپزجیمی الیوردرتولید آنهاوغذایی مشابه که ازغذاهای مدارس حذف شده بود تلاش کرد)در سال۲۰۰۴ دربریتانیای کبیرشایع شد.

آشپزی هم از بوقلمون های تازه وهم منجمد شده برای آشپزی استفاده می شود.مانند اکثر غذاها ،بوقلمون تازه ،نسبت به بوقلمون های منجمد شده برتری دارندگرچه گرانقیمتتر هستند.درفصل های تعطیل سال افزایش تقاضا برای بوقلمون های تازه خرید آنها را بدون سفارش قبلی ، دشوار می سازد. ازمیان انواع منجمد شده بوقلمون های بسیار درشت هنگام مصرف معمولا” به سختی یخ زدایی می شوند یخ زدایی یک بوقلمون با اندازه ی معمولی ، معمولا” چند روز طول میکشد. بوقلمون ها معمولا” در یک اجاق فرطی چند ساعت پخته یا کباب می شوند. گاهی اوقات بوقلمون را قبل از کباب کردن در نمک می خوابانند تا طعم ومحتوای رطوبت آن افزایش یابد . این کارضروری است زیرا گوشت تیره برای تغییر حالت تمام رنگیزه های میوگلوبینی ( گلوبینی از سرم عضله )نسبت به گوشت سفید ( میوگلوبین بسیار پایینی دارد) دمای بیشتری جهت پخت نیاز دارد بطوریکه پخت کامل گوشت تیره ، سینه مرغ را کاملا” خشک می کند. نمکی کردن گوشت این امکان را فراهم می آورد که پخت کامل گوشت تیره بدون خشک شدن گوشت سینه انجام گیردوبوقلمون ها را گاهی اوقات قبل از سرو ، تزئین می کننددر بعضی مناطق بویژه آمریکای جنوبی بوقلمون را به مدت ۳۰ تا ۴۵دقیقه با استفاده از سرخ کن مخصوص درروغن داغ (اعلب روغن بادم زمینی ) سرخ می کنن. سرخ کامل بوقلمون به صورت یک مد روز در آمده با عواقب خطرناک برای کسانی که نمیدانند چطور از میزان زیاد روغن داغ استفاده کنند.

 

اسلاید ۹ :

گوشت بوقلمون سفید به دلیل میزان چربی پایین تر آن از گوشت تیره ، سالم تر تلقی می شود اما تفاوت های غذایی آنها نا چیز است .

وگرچه بوقلمون در ایجاد بیخوابی مشهور است ، شام های مخصوص روزهای تعطیل معمولا” غذاهایی هستند که با کربوهیدراتها ، چربیها والکل در یک فضای آرامش بخش سرو می شود که همه ابنها ازتریپتوفان موجود در بوقلمون ،تاثیر بیشتری دربیخوابی پس از غذا دارد.

فرعیات:

بوقلمون درکریسمس دربریتانیای کبیربطور سنتی همراه با سبزیجات زمستانی ،سیب زمینی کباب شده ، کلم بروکلی ، زردک سرو می شود . سس زغال اخته یک چاشنی در مناطق روستایی شمالی بریتانیای کبیرکه محل رشد زغال اخته های وحشی است ، می باشد. در مناطق شهری وجنوبی که تا چندی پیش تهیه زغال اخته ها دشوار بود،سس نان ، به جای آ‹ استفاده می شد اما فراوانی سس زغال اخته تجاری باعث افزایش محبوبیت آن در این مناطق شد . گاهی اوقات گوشت سوسیس ، سوسیس های کوکتل یا جگر که در بیکن (نوعی گوشت خوک به صورت نواری) پیچیده شده نیزسرو می شود .بویژه در فصل های تعطیل شکم پر که به آغانه یا آغند معروف است همرا با بوقلمون سرو می شوند . انواع مختلفی وجود دارد : بلغور ،جودوسر، شاه بلوط، مریم گلی ، پیاز ( نان خوش طعم) ،نان ذرت وسوسیس، قدیمی ترین انواع شکم پر می باشد .شکم پر ممکن است یا به منظور پر کردن بوقلمون ( همانطور که از نامش معلوم است ) استفاده شود یا جداگانه پخته شده و به عنوان غذای جانبی سرو می شود.

بوقلمون ، درروز سپاسگذاری در ایالات متحده وکانادا ، معمولا” بصورت شکم پر یا تزئینات در اطراف آن ، همرا با سس زغال اخته وآب گوشت سرو می شود. غذاهای مکمل مرسوم سیب زمینی خمیر شده ، ذرت ، لوبیای سبز، اسکواش وسیب زمینی شیرین می باشد، پای ( نوعی شیرینی ) یک دسر معمولی ، کدو حلوایی، سیب یا گردوی آمریکایی درحال کسب طرفداران زیادی می باشند.

از بوقلمون گاهی میتوان به عنوان جایگزینی برای غذاهای ازجمله بیکن ، بوقلمون وهات داگ های بوقلمون ، استفاده می شود .

 

اسلاید ۱۰ :

آیا گوشت صورتی بوقلمون سالم است ؟

رنگ صورتی در بوقلمون پخته شده، ” پرچم سرخ ” را در بسیاری از شام ها افزایش میدهدودرمورد گوشت خوک تازه پخته شده که صورتی به نظر میرسد این سوال از تماس گیرندگان با خط تلفن ها لاین گوشت پرندگان وحیوانات در گزارش خود، از استفاده از آنها هشدار میدهند که این دلالت دارد برناسالم بودن .

یک تماس گیرنده به اوکلوهاما گفت : من بوقلمون خود را طبق دستور آشپزی کاملا” پختم اما وقتی خرد کردم در نزدیک استخوان گوشت صورتی بود.

آیا این گوشت صورتی سالم است ؟

رنگ بوقلمون پخته شده همیشه دلیل برسلامت آن نمی باشد. یک گوشت بوقلمون در هنگام دوره پرورش به یک حداقل سلامت درونی خود می رسد. بوقلمون می تواند حتی پس ازپختن تا دمای ۱۶۵درجه فارنهایت صورتی بماند. گوشت دودی شده بوقلمون همیشه صورتی رنگ است برای اینکه بدانیم علت صورتی بودن یا صورتی شدن در بوقلمون تازه چیست باید بدانیم چه چیزی سبب رنگ طبیعی گوشت است.

چرا رنگ گوشت بوقلمون روشن تر از گوشت گوساله است ؟

پروتئين ميوگلوبين رنگيزه اصلي در تمام مهره داران است ودررنگ گوشت تاثيردارد .دليل اصلي اينكه گوشت بوقلمون روشن تر است اين است كه ميزان ميوگلوبين آن كمتر از گوشت گوساله است .همچنين همينكه يك حيوان پير ميشود اين رنگيزه افزايش مي يابد. بوقلمون هاي امروزي جوان هستند (4تا5 ساله )

 


مبلغ قابل پرداخت 6,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

وب سایت ما: https://filemas.com اینستاگرام و کانال تلگرام ما: filemascom@

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "مر30 فایل" می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما