فروش فایل مرسی - فروشگاه اینترنتی فایل | پاورپوینت آماده - پروژه آماده - فایل و محصولات دانلودی

محل لوگو

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 26
  • بازدید دیروز : 33
  • بازدید کل : 226039

پاورپوینت (اسلاید) بررسی تولید پروتئین تک یاخته


پاورپوینت (اسلاید) بررسی تولید پروتئین تک یاخته

 

تعداد صفحات فایل: 23 اسلاید

دسته بندی: پاورپوینت آماده صنايع غذايی

فرمت فایل اصلی: PowerPoint قابل ویرایش

 

1- این پاورپوینت دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده ارائه یا پرینت است.

2- کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

3- در این پاورپوینت مباحث به زبان ساده و قابل درک برای همه گفته شده و برای ارائه آن هیچ مشکلی نخواهید داشت.


 

توضیحات کامل :

پاورپوینت بررسی تولید پروتئین تک یاخته در 23 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

كاربرد بیوتكنولوژی در صنایع غذایی

استفاده از سلول هاى زنده یا قسمتى از آنها، به منظور تولید یا اصلاح محصولات غذایى یا مواد افزودنى به غذا به معنى بیوتكنولوژى غذایى است.از دیدگاه دیگر مى توان كاربرد بیوتكنولوژى در صنایع غذایى را به دو بخش كاربرد بیوتكنولوژى سنتى و كاربرد بیوتكنولوژى مدرن تقسیم كرد. در كاربرد بیوتكنولوژى سنتى در صنایع غذایى، از فناورى تخمیر براى تغییر مواد خام غذایى تخمیرى شامل پنیر، ماست، خمیر نان و غیره استفاده كرد. استفاده از ریز سازواره ها و آنزیم ها در این فرآیندها باعث ایجاد تغییرات در طعم، عطر و بافت مواد خام غذایى یا افزایش قابلیت نگهدارى آنها مى شود.

 

در به كارگیرى بیوتكنولوژى نوین در صنایع غذایى، از ژنتیك مولكولى و آنزیم شناسى كاربردى به همراه فناورى تخمیرى، براى بهبود خواص مواد افزودنى غذایى استفاده مى شود. بیوتكنولوژى مى تواند براى تغییر مواد خام غذایى نظیر شیر، گوشت، سبزیجات و غلات به محصولات با طعم، عطر مطلوب و قابلیت نگهدارى بیشتر استفاده شود. تولید این نوع محصولات در جهان سابقه بسیار طولانى دارد و هم اكنون این محصولات در مقیاس صنعتى در سطح دنیا تولید مى شوند. براساس گزارشات موجود، حدود یك سوم رژیم غذایى در اروپا از غذاهایى تشكیل مى شود كه تخمیر شده اند، در حالى كه این رقم در سایر نقاط دنیا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است.

 

به عنوان مثال: محصولات لبنى تخمیرى مانند ماست و پنیر، سوسیس تخمیر شده خشك و نیمه خشك، سبزیجات تخمیر شده مانند كلم و زیتون، نان، قارچ خوراكى، مشروبات الكلى و انواع غذاهاى تخمیرى آسیاى شرقى مانند سس، سویا، میسو، سفا و تمپه مى توان اشاره كرد. برخى از این محصولات از قبیل فرآورده هاى لبنى تخمیرى، نان و قارچ خوراكى، در ایران نیز در مقیاس صنعتى تولید مى شوند. اخیراً در رابطه با تولید محصولات دیگر نظیر زیتون تخمیر شده و سس سویا پروژه هاى تحقیقاتى در ایران انجام گرفته است. توده میكروبى نیز به عنوان یك ماده غذایى غنى از پروتئین، مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال، آلمانى ها در جنگ جهانى دوم براى جبران كمبود پروتئین، مخمرها را در مقیاس صنعتى كشت داده و به عنوان منبع غذایى در خوراك انسان مورد استفاده قرار دادند.

 

همچنین از دهه شصت میلادى تولید محصولاتى به نام پروتئین تك یاخته (SCP) ابتدا از مواد هیدروكربنى و بعدها از مواد كربوهیدراتى ارزان قیمت در مقیاس صنعتى آغاز شد. این محصولات به عنوان افزودنى پروتئین در خوراك استفاده شدند. استفاده از پروئین میكروبى به عنوان غذا براى انسان مضر است، SCP به دلیل بالا بودن درصد اسیدهاى هسته اى در اواسط دهه ۸۰ میلادى، پروتئین میكروبى تحت نام ICI با همكارى شركت RHM شركت انگلیسى Fusarium تولید كرد كه ساختارى شبیه به گوشت داشته و توسط رشد كپكى به نام Quom تجارتى بر روى مواد نشاسته اى تولید مى شود.

 

مطالعات صورت گرفته نشان داده است كه جمعیت جهان تا اواسط قرن حاضر، دو برابر خواهد شد و این در حالی است كه اكنون نیمی از كودكان جهان از غذای كافی محروم هستند. همچنین فشار از طرف مصرف‌كنندگان، خصوصاً در كشورهای صنعتی، باعث شده است كه تولید محصولات غذایی بطرف استفاده‌ از مواد افزودنی "طبیعی" و بكارگیری روش‌های فرآوری نزدیكتر به روش‌های طبیعی، جهت پیدا كند. نكات، به همراه سایر مزایایی كه وجود داشته‌اند، روش‌های بیوتكنولوژی در صنایع غذایی را گسترش داده‌اند. با توجه به گسترش صنایع غذایی در كشور ما، آشنایی مختصر با كاربردهای بیوتكنولوژی در صنایع غذایی مفید به نظر می‌رسد:

تعريف بيوتكنولوژي غذايي

توليد محصولات نهايي غذايي با استفاده از بيوتكنولوژي
توليد مواد افزودني غذايي با استفاده از بيوتكنولوژي
اصلاح مستقيم مواد غذايي يا مواد افزودني به غذا
توليد مواد كمك فراوري
كاربردهاي تجزيه‌اي
تصفيه پسماند

تعريف بيوتكنولوژي غذايي در ارتباط با صنايع غذايي مي‌توان بيوتكنولوژي را به‌صورت زير تعريف كرد:
"استفاده از سلولهاي زنده يا قسمتي از آنها، به منظور توليد يا اصلاح محصولات غذايي يا مواد افزودني به غذا"

 


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

وب سایت ما: https://filemas.com اینستاگرام و کانال تلگرام ما: filemascom@

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "مر30 فایل" می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما